fredag, august 04, 2006

Mer ferie.

Da vi vendte nesen norover igjen etter Skellefteå- turen, stakk vi samtidig en tur østover. Til Mehamn for å besøke slekt og venner. Jeg har en søster og en bror der, og sønnen vår på seks har ei gudmor der, så vi hadde nok av folk å besøke. Heldigvis, for været var ikke av det beste de dagene vi gjorde strandhogg der. 5 grader, regn og stiv kuling var det øst- Finnmark hadde å by på. Så etter fem dager vendte vi nesen hjemover til vante, trygge omgivelser. Og kom hjem til vest- Finnmark til solskinn og gode greier. Borte bra men hjemme best.

Nå har ungene tatt seg en aldri så liten avstikker til besteforeldrene, så jeg, mannen og eldstedatteren regjerer på egen hånd her hjemme noen dager. Litt deilig å kunne sove så lenge jeg vil, lage middag når det passer meg, og ellers ta livet med ro og gjøre som jeg selv vil. Men huset er stille uten de små, så det skal bli godt å få dem hjem på søndag. Og på mandag begynner dagliglivet igjen. Gutten vår skal begynne på skolen snart, og mannen begynner på jobb igjen. Eldstejenta på snart 18 begynner på siste året på videregående her i byen, og jeg skal være dagmamma til tre unger dette skoleåret. Så nå må vi nesten begynne å komme inn i de vante rutiner igjen. Det har vært en fin sommer, stort sett, men nå er ferien over for denne gangen. Ett år til neste gang.

Ingen kommentarer: