mandag, august 21, 2006

Skolegutt.



Aron hadde sin første skoledag i dag. Hva han tenker om det, holder han godt skjult for oss. Men han er blitt enig med seg selv om at han trives på SFO, og han liker å være der. Han har vært på SFO en uke allerede. Fordi han ikke takler masse nytt på samme tid så godt, har vi latt ham bli kjent med sin nye hverdag som skolegutt gradvis. Nye rutiner må innarbeides, og det tar litt tid for ham å akseptere forandringer.

Lillesøsteren er ikke helt enig i saker og ting for tiden. Hun vil også gjerne begynne på skolen, og det er ikke så lett for en treåring å skjønne at broren skal, men ikke hun. Det blir nok lettere for henne å akseptere at broren er vekke hele dagen når dagbarna mine begynner i morgen. Da har hun lekekamerater selv om Aron er borte hele dagen. Så tilværelsen for begge de små blir helt annerledes fra nå, og jeg må nok bare belage meg på litt turbulens de neste dagene. En mulighet for lite hobbysysler er det i alle fall, når huset invaderes av tre små jenter i alderen ett til tre og et halvt år. Og om en måneds tid får jeg også en liten gutt på ni måneder å passe. Det er bare snakk om noen få timer annen hver dag. Så da er det godt å vite at julegavene så og si er i boks... så henger ikke det over hodet på meg i alle fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Må bare fortelle at sønnen din har samme navnet som sønnen min, bare han er 12 år. Så gøyalt, for det er ikke mange som heter det (heldigvis) Han var en skjønn gutt da!

Hekledilla sa...

Merkelig.....trodde det bare var Gubben som var gal nok til å ville kalle opp sønnen sin etter Elvis.... Neida, navnet er pent, jeg liker det og det er ikke så mange som heter det. Men det er faktisk på grunn av Elvis at sønnen vår heter det han heter..... Alle trodde at Ingrid skulle hete Lisa Marie da hun kom til verden, fordi faren er så hekta på alt som har med Elvis å gjøre. Hi hi hi.

Anonym sa...

Vi tenkte først på Aaron Neville, negeren med englestemmen. Men det er litt ELVIS inne i bildet også. For etternavnet mitt er jo VELIZ. Hvis du ombokstaverer det, og bytter ut Z med S......ja, da sier det seg selv!!!!
Datteren min heter Sophia. Litt etter den Spanske dronningen. Hun ble nemlig født på sin Spanske oldefars bursdag!!!!!