torsdag, desember 21, 2006

Garnkjøp og nissefest.

I går tok vi oss en bytur, jentene og jeg. Nå er all julematen i hus, et par "i siste liten- julegaver" er ordnet og så klarte jeg ikke å motstå fristelsen: 4 nøster Alpakka som skal bli løshalser etter hvert. Jeg har aldri prøvd å strikke med alpakka- jeg har faktisk bare ett eneste nøste fra før, og det har jeg fått. Så nå må jeg prøve og se om dette garnet virkelig er så fantastisk som det blir påstått.
Og når jeg likevel var innom garnpusheren, tok jeg med meg 12 nøster pt3. Jeg kommer ikke over hvor mykt og pusete dette garnet blir når det blir tovet. Jeg har allerede strikket fire par votter til Vesla og Junior av dette garnet, og de vil helst ikke bruke andre votter. Myke er de og varme er de, uansett hvor våte de er. Dette skal det bli både votter og luer av.
I dag har vi nissefest i heimen. For en herlig gjeng med smånisser jeg har. Junior har fått juleferie fra skolen, så han er med, han også. Og de tre nissejentene synes det er stor stas å ha "storebror" hjemme. Han er jo bare storebror til den ene, men alle tre kaller ham det. Seinere i dag blir det risengrynsgrøt, eventyret om snekker Andersen og nissen og masse nissesang.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Akkurat sjekke bloggen din nu!,Nydelige unga vi har ;)
Dæken han døtti kor du har bakt,du e effektiv!!
Ellers har vi kosa oss i jula,å glæde oss til ett nytt år,med nye utfordringer.
Jentan hilse så mye til sin kjære dagmamma!!!