tirsdag, april 24, 2007

Ett erme er ferdig.

Da var jeg ferdig med det ene ermet på genseren min. Nå må jeg bare strikke ett til, så har jeg gjort unna det verste. Men så var det det med å strikke to like ting. Det har aldri vært min store styrke akkurat. Vanligvis synes jeg det er dønn kjedelig å strikke ermer, men dette synes jeg var direkte morsomt så kanskje det er håp for det andre. Kombinasjonen av struktur- og mønsterstrikk gjør at arbeidet er spennende å holde på med, og derfor går det egentlig fort unna.
Her er nærbilde av mønsterborden øverst på ermet. Det synes godt at jeg ikke er så erfaren med å strikke med flere farger. Men man må jo øve på det for å bli flink, og jeg har nok ikke funnet den riktige teknikken enda. Det kommer nok etter hvert som man får mer erfaring. Jeg er såre fornøyd med dette i alle fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inne og så på oppdateringene dine. Den genseren var kjempefin! Likte fasongen så godt.
Må også kommentere den grønne vesken din lengre ned på siden, den var skikkelig sprek!

Anonym sa...

Oj så jevnt og pent du strikker mønster :) Ha ei riktig fin og trivelig helg *klem*