mandag, april 23, 2007

Nytt genserprosjekt.

Denne genseren skal jeg strikke til meg selv.Jeg synes bare den er nydelig. Garnet har jeg fra før av- den skal strikkes i Trysilgarn sitt superwash ullgarn. Jeg er av den formening at når jeg strikker meg en slik genser, så skal jeg tørre å bruke den også. Derfor bruker jeg superwash sånn at genseren kan vaskes i maskin og så ofte det er nødvendig å vaske den.
Og her er det ene ermet påbegynt. Jeg har fått for vane å begynne med ermene når jeg strikker gensere, for ermene er desidert det kjedeligste å strikke. 6 rette og 3 vrange gir dessverre ikke noe godt inntrykk av hvordan genseren blir- arbeidet må nok presses før man ser strukturen - men når jeg trer ermet på meg ser det adskillig bedre ut. Bare så vanskelig å få tatt et vettig bilde av det når man er både modell og fotograf på en og samme tid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Er sååå enig når det gjelder ermer! Har begynt med den taktikken selv, for da blir bolen "belønning" for strevet!:-D

Anonym sa...

Hei

Har det vært noen aktivitet på gjenbruksprosjektet av gamle gensere?
-venter spent på å se hva du kommer opp med av gjenbruk av gensere :-)

Anonym sa...

Tror den genseren blir flott.Så lur du er som strikker ermene først, for de er kjedelige å strikke.Ha ei fin helg.