torsdag, oktober 11, 2007

Genseren er ferdig.



Denne ble ferdig i går kveld. Jeg har ikke fått presset ned sømmer og sånt enda, men det har ingen hast for genseren er litt i største laget til Junior. Jeg hadde vel mer eller mindre regnet med at dette kom til å ta tid, så derfor strikket jeg den en størrelse større enn jeg strengt tatt hadde behøvd....Garnet heter Banco og er en blanding av ull og acryl. Pinner nr 4 og 4,5, og det gikk med nøyaktig 8 nøster. Mønsteret er opprinnelig beregnet for tynnere garn og tynnere pinner, så jeg måtte justere litt i forhold til strikkefasthet og størrelse.

Jeg har bestemt meg for å prøve å bruke opp en del gammelt garn før jeg går til anskaffelse av noe særlig nytt nå. Garnet jeg har brukt til genseren er noe jeg har fått hos mamma, og jeg har enda ca 2,5 kilo av det så det blir nok noen flere gensere fremover. Nå er vinteren på tur, så det trenges noen varme gensere.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Genseren var kjempeflott! Likte godt fargen du har brukt!

Anonym sa...

Ja her var det masse nytt og fint :) Ha en fortsatt fin søndag.

Torunn Skjærstad Moen sa...

Her var det mye flott å titte på. Genseren ble alldeles nydelig. hilsen fra asterix.