torsdag, mai 14, 2009

He he he...

...midt i eksamensforberedelsene kommer Angelita på besøk. Så da passer det godt å ta et lite avbrekk i arkitekturhistorie, kunstteorier, begrepsavklaring og kunsthistorie, og bruke en dag på å shoppe sammen med min beste venninne. Jeg har guidet henne inn i det som finnes av hobby- og garnforretninger i byen, og utsatt henne for de grusomste fristelser en garnavhengig sjel kan utsettes for. Hun var bemerkelsesverdig standhaftig, synes jeg...

Selv måtte jeg bite i gresset når jeg kom over disse yndighetene...4 nøster Brilla til nedsatt pris på grunn av utgående farger og 2 nyyyydelige nøster Mirasol alpakka... Prisen på dem vil jeg ikke tenke på, men jeg akter å bruke det deilige garnet på meg selv- som en belønning for at jeg er så flink å lese til eksamen :-)

I høst fylte jeg 40 år, og Angelita mente at jeg måtte få en forsinket bursdagsgave... I en av garnbutikkene vi var innom, gikk hun etter meg og fisket med seg noen nøster som jeg stod å kjente på og sukket over... men som jeg mente at jeg ikke hadde råd til å kjøpe akkurat nå. Da hun hadde gjort seg ferdig i kassa, overrakte hun meg disse med beskjed om at det var en forsinket bursdagsgave... snille, snille Angelita. Gjett om denne dama ble glad, da??
Novitagarnet skal jeg strikke meg sokker av, Vikinggarnet skal bli et skjerf, men det blå Mirasol T'ika- garnet aner jeg ikke hva det skal bli av... 100% bomull, 83 meter på 50 gram, pinner nr 4... noen som har et godt forslag?

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Hei, eksamensleser! Æ har nåkka tel dæ på bloggen min!