mandag, oktober 30, 2006

Noe vellykket, noe mislykket....og noe mislykket som ble velykket....

Vottene til Vesla ble godt mottatt. Hun elsker jo rosa, så alt i den fargen blir vellykket. Pt3- garnet ble veldig mykt når det ble tovet. Jeg syntes det kjentes stivt ut mens jeg strikket, men resultatet ble bra.
Dette ble nok ikke like bra. Mor Aase og Funny skulle bli en isskrapevott, men tovingen på 60 grader ble nok litt i tøffeste laget, for denne ble stiv. Og liten. Jeg har imidlertid en ide om hva jeg kan gjøre med denne, men en isskrapevott blir det ikke. Den som følger med får se.....
Dette er ei mislykka tova veske som har ligget i ei skuff i flere måneder. Selve fasongen og tovingen ble ikke så verst, synes jeg. Men jeg festet hankene på veska før toving, og det ble ikke pent. Så i irritasjon slengte jeg saken ned i skuffen, og der ble den. Helt til ufo- haugen skulle til pers. Jeg har fjernet hankene forsiktig, tovet nye hanker og nå ligger de og tørker. I mellomtiden fant jeg ut at veska var dørgende kjedelig, så det måtte litt pynt til. Snirklene er nålefiltet på, mens det røde er mitt første forsøk på tredimensjonal nålefilting. Jeg laget to kuler som er montert på et finurlig vis, sånn at de henger som to røde kirsebær på veska. Det ble litt stilig, synes jeg.

I UFO- skuffen min lå det også et par votter som trengte en runde til i vaskemaskinen. Det har de fått, men resultatet ble så sørgelig at jeg ikke vil vise det frem her. De ble steinharde og ubrukelige. Det lå også to par tøfler der. Det ene paret holder jeg på å dekorere, mens det andre står til tørk etter en ny runde i vaskemaskinen. Nå begynner det å tynnes skikkelig ut i skuffen min, men jeg når nok ikke å tømme den i oktober, som målet mitt var. Men tømmes skal den....

Ingen kommentarer: