lørdag, desember 09, 2006

Bursdag i huset.

Vesla fyller fire år i dag, og er behørig feiret med kake, brus, snop og pakker. Her er mitt første forsøk på bamsekake... er ikke fornøyd i det hele tatt, men Vesla synes kaken var så søt at hun ikke ville spise av den. Gjestene forsynte seg imidlertid grådig av den, så god må den ha vært. Og det skulle bare mangle at den ikke ble god- jeg har tross alt brukt to timer på morgenkvisten med å pynte den. Jeg holdt flere ganger på å gi opp, og sette min lit til sjokoladekaken jeg bakte seint i går kveld. Men jeg vet i hvert fall til neste gang hvilke feil jeg IKKE skal gjøre- f. eks. lage for lite krem. Og formen må smøres veeeldig godt på forhånd- bamsen ble nemlig halshugget da den skulle ut av formen, men det er det ingen som ser. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Jeg vil helst ikke bli kjent som "bamsehalshuggeren" i familien :-).
Og her er bursdagsbarnet, ferdig pyntet før gjestene gjorde sitt inntog. Jeg må ærlig talt innrømme at hun er ikke like nystriglet lengre, etter tre timers lek med sine gode venninner. Og enda har vi voksenselskapet igjen. Farmor med samboer kommer, og Gubbelilles tante og onkel er underveis. Dessverre så er våre to små de eneste barna på Gubbelilles side av familien, så alle i denne generasjonen er voldsomt opptatt av våre to. Da Junior ble født i januar 2000, var han det første barnet som ble født i familien på 20 år, så alle var helt i hundre. Og det ble ikke likere da Vesla meldte sin ankomst 3 år senere. Gaver i alle størrelser vanker det både titt og ofte. Ikke for det, det er jo fint at barnas klesskap og lekehyller fylles opp med jevne mellomrom, men av og til kan det rett og slett bli for mye av det gode. Rommet deres ser ut som en leketøysbutikk....

Jeg gleder meg til ungene har kommet seg i seng i kveld. Da skal nemlig godstolen inntas, føttene skal hvile og jeg skal bare gjøre det jeg har mest lyst til: sløve foran tv'en. Gubbelille har telefonvakt i kveld, og i disse julebordstider er det nok en og annen som bestiller en tur med taxibuss. Så mest sannsynlig får jeg en stille og rolig kveld alene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

synes den så flott ut jeg! :)

Anonym sa...

Veldig fin kake!
Jeg har jobbet som konditor, så jeg har godkjent den!
Du, jeg lo litt da jeg leste at mannen din kjører Taxibuss. Min er også drosjesjåfør, og sønnene våre heter Aron. Er det noe mer du vil fortelle meg...? hi hi