lørdag, februar 03, 2007

Æ kain sy!

Her er veska ferdig. Og jeg er godt fornøyd med den. Til å være første gangen jeg har sydd noe ut i fra min egen idè, synes jeg det ble bra. Jeg er nesten litt stolt. Det som er mest morsomt med dette prosjektet er at det har ikke kostet meg ei krone- utenom strømmen jeg har brukt til symaskinen. Så og si alt er gjenbruk. Det eneste som ikke har vært brukt tidligere er de turkise satengbåndene. Dem har jeg fått hos min mor. Jeg hadde nemlig ikke lyst til å investere i masse dyre stoffer og materiell i tilfelle hele prosjektet gikk i dass, så da ble det å bruke det jeg hadde.
Jeg har til og med sydd for i den. Ringene jeg har brukt til å feste hankene er ringer til oldemorsstenger hvor klipsen er tatt bort.Nærbilde av lukkemekanismen. Perleklase på vokset lintråd som træes gjennom ei hempe på andre siden av veska.
Dette prosjektet har befunnet seg på planleggingsstadiet i flere uker. Fremgangsmåter har vært tenkt ut, forkastet, nye er tenkt ut og godkjent. Trinn for trinn har jeg funnet ut hvordan jeg måtte gjøre det for å få et best mulig resultat. Og i mål kom jeg til slutt. Nå lurer jeg litt på hva jeg skal prøve meg på å sy neste gang. Jeg har veldig lyst til å prøve meg på en enkel løper til stuebordet, så jeg blir vel å gå i tenkeboksen igjen, jeg.






4 kommentarer:

Anonym sa...

For et flott resultat! Gleder meg til å se hva som skjer neste gang du kommer ut av tenkeboksen!

Anonym sa...

flott resultat! det er så gøy å prøve noe og få det til. :)

Anonym sa...

OJJ, vist dette var ditt første forsøk så skal det jemmen meg blir artig og følge deg fremover for du kan helt sikkert sy ja... nydelig veske... utrolig stilig *klemz'

Hekledilla sa...

Tuuusen takk for rosen. Det eneste jeg har sydd tidligere er gardiner...og så har jeg lagt opp et par bukser og reparert noen hullete bukserumper. Så det var virkelig morsomt å få til noe skikkelig på symaskinen.