søndag, mars 18, 2007

En UFO har fløyet.

Genseren til Gubbelille er endelig ferdig. Alle tråder er festet, sømmene er dampet forsiktig ned og se så fin den ble. Den er strikket i Superwash- garnet fra Europris etter mønster fra et mønsterhefte fra samme plass. Jeg er skikkelig stolt over resultatet, for det er første gang jeg har strikket en genser etter et mønster. Og det må jo nevnes at jeg hadde aldri strikket en flette før i hele mitt liv.
Og her er den lykkelige mottaker med genseren på. Skulder- og ermesømmene var ikke dampet ennå da bildet ble tatt, men det er fikset nå. Både Gubbelille og jeg er ganske fornøyd i dag.

I dag har Junior og jeg vært ute og gått på ski. Junior er av den oppfatning at ting man ikke kan, bør man ikke prøve seg på, så skigåing har vært lite aktuelt for ham. Etter at han begynte på skolen i høst har han visst funnet ut at enkelte ting må man trene på for å lære, og nå vil han lære å gå på ski. Så skiene er funnet frem, og Junior bruker timevis hver dag på å øve. Og han er lærevillig som få. Det må vel nevnes at vennene på skolen er en viktig motivasjonsfaktor for ham, siden skolen han går på har et flott skianlegg og ungene oppfordres til å ta ski med seg på skolen. Uka som kommer skal de ha uteuke på skolen, og Junior har funnet ut at nå er han så flink å gå på ski at han vil ha skiutstyret med seg, han også.


5 kommentarer:

Anonym sa...

det var den flotteste UFO jeg har sett på lenge!! Så utrolig flott, du må være stolt av deg selv!!
Vi er kvitt mesteparten av snøen, heldigvis.....jeg venter bare på våren, jeg.

Anonym sa...

wow! genseren ble kjempe flott!! :)

Anonym sa...

Skikkelig fin genser! :)

Anonym sa...

Det var en utrolig flott herregenser, og så passet den jo perfekt! Du har tydeligvis naturtalent for fletter!!

Torunn Skjærstad Moen sa...

Dette var virkelig en nydelig genser, og det ligger nok mye arbeid bak den. hilsen asterix.