onsdag, april 04, 2007

Noe grønt...

...har inntatt underbevisstheten min fullstendig, og i dag klarte jeg ikke å stå imot lengre. Dette prosjektet har vært på planleggingsstadiet i lengre tid. Hva det er, vil jeg ikke fortelle nå- det eneste jeg vil si er at det skal toves, inspirasjon har jeg fått på Hobbyboden og jeg strikker med Mor Aase og pinner nr 4,5. Resultatet blir fotografert og lagt ut her når det er ferdig- hvis jeg blir fornøyd med det og jeg føler at det kan vises frem. Jeg strikker nemlig uten oppskrift som vanlig.....

Og her er den spede starten på en genser til meg selv. Jeg er ikke så glad i å strikke mønster med flere farger, for det blir som oftest bare snurr og rot med trådene. Men skitt au, noen utfordringer må man gi seg selv av og til. Og dette garnet er tykt og mykt, strikkes på pinner nr 6 og genseren vokser faktisk fort. Dette er resultatet av en times arbeid.

Så har jeg vært å kjøpt mer av kampanjegarnet fra Rema 1000. Det begynner å bli tomt i hyllene på "min" Rema- butikk, så jeg rasket med meg 1,5 kilo i fire forskjellige farger. Tovbart garn får jeg aldri for mye av. Samtidig kjøpte jeg meg en sånn praktisk oppbevaringsboks med lokk og hjul på til oppbevaring av mine små, deilige nøstebabyer. Tror nesten jeg må ha flere sånne....
Så må jeg benytte anledningen til å ønske alle lesere av bloggen min en riktig god påske. Vi skal ha en litt småtravel påskefeiring i år, med litt farting rundt omkring, men for det meste skal vi holde oss her hjemme ved teltet. Og jeg ser ikke bort fra at det kan bli en og annen oppdatering her på bloggen i løpet av påska, så titt gjerne innom hvis du har tid. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, og god påske til deg!
Det grønne prosjektet var spennende. Det er kanskje en veske eller........??