søndag, april 29, 2007

WIP

Så langt har jeg kommet på genseren min i helga: Begge ermene er ferdige og bolen er godt påbegynt. Gleder meg som en unge til jeg er ferdig....bare ett skår i gleden: Denne genseren skal monteres på en måte som jeg ikke har gjort før- bolen skal strikkes rett opp ned uten å lage åpning til ermer, og så skal det klippes opp til ermer etterpå....uuuuhææææ, tør jeg det, da? Klippe i det jeg har strikket!!?? Tenk om jeg gjør noe feil, da? Nei, det lureste er nok å få hjelp...og jeg kjenner en som kan dette. MAMMA!!!
Løperen min vokser også med noen runder av og til. Nå er jeg kommet litt over halvveis, og jeg har regnet litt: Jeg har 169 riller igjen å strikke. Det blir 338 omganger. Som igjen blir 33800 masker siden hver omgang er på 100 masker....33800 rettmasker igjen å strikke, så er jeg ferdig. Hmmmm.... dette kommer visst til å ta litt tid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Genseren blir lekker. Rødt og hvit sammen er jo bare såååå flott. Så godt at du har mamman din til å hjelpe deg med klippinga. Synes også det høres ille ut og må klippe i et så flott strikke tøy. Men må man så må mann. Lykke til og gleder meg til å se ferdig resultat :)

Elin sa...

He,he, du må jo ikke begynne å regne ut antall gjenstående masker!! Det er som regel ganske skummelt. Høres liksom så ille ut..33800 masker...uuuhææ *fnis*
Ha en fortsatt trivelig dag!
(Og jeg tror du blir ferdig med løperen din. Stå på!)

Anonym sa...

Du får lære av mamman din nå da, for det har eg gjort av min mamma. Monterer alltid på denne måten, og ikkje skummelt i det heile tatt :) Lykke til vidare.

Anonym sa...

angående antall masker og sånn: du har ikke sjekket hvor mange masker du strikker pr minutt??;-)

Da kan du virkelig begynne å ta tiden vet du:-o

*ler lurt og ertende*;-D