tirsdag, mai 15, 2007

Store prosjekter...


....krever mye garn. Og til min store forferdelse oppdaget jeg at lageret mitt av tovbart ullgarn som passer til pinner nr 3,5 begynte å krympe betraktelig. Det var blitt to store hull i hyllene mine, og jeg bestemte meg for å fylle opp igjen. Så da gikk turen til Europris hvor 24 nøster Sport ullgarn fikk den æren å bli med meg. Så fikk Rema 1000 seg et besøk og 16 nøster Mor Aase ble plukket opp i handlekurven. Panikken er betydelig redusert. Valget mitt av prosjekter for tiden kan jo få det til å se ut som jeg driver med garnslanking, men det gjør jeg da IKKE, og hyllene mine er atter fylt opp....Ingen store skjemmende hull, her nei.



Så langt er jeg kommet på løperen som skal bli 60-årsgave til svigermor. Jeg er ferdig med den første av tre striperapporter. Denne løperen blir litt bredere enn den forrige, for her har jeg lagt opp 120 masker mot bare 100 på den røde. Jeg håper svigermor blir fornøyd med fargevalget mitt, for av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at hun liker blått. I hvert fall var Gubbelille kosulenthjelp og han var helt enig med meg i at blått måtte være en fin farge.....

Sånn ellers så har jeg fått meg en jobb til. Fra før av er jeg dagmamma til to herlige jenter på 4 og 1 1/2 år. I tillegg til at jeg har vår egen lille røverjente hjemme. I går startet jeg på jobben som renholder på taxisentralen hvor Gubbelille har sitt daglige virke som sjåfør på minibussene. Det skal vaskes to ganger i uka og jobben tar to timer hver gang, så det er ikke store stillingsprosenten. Men den bringer litt ekstra penger på kontoen, og jeg kan vaske når det passer meg best- på ettermiddag- og kveldstid. Bakdelen er jo at det blir mindre tid til hobby....

Men så får jeg jo et par timer på egenhånd mens Gubbelille tilbringer litt kvalitetstid sammen med ungene våre. En sånn ordning har vi bare godt av alle fire. Vesla er veldig opptatt av at "mamma skal" både når det gjelder matlaging, dobesøk, vask og stell for kvelden, og jeg innbiller meg at hun kanskje kommer til å bli litt enklere å ha med å gjøre hvis mamma forsvinner ut av huset noen timer av og til. Junior er mere pappagutt, så han har det aldri vært noen problemer med i så måte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm så godt utvalg i farger din Rema har da, her er det kun grå, kvit, grøn og rød.. (misunnelig) Kjempe fine tova ting du har laga. Ha en fin 17 mai :)

Anonym sa...

Heisann...skal si du står på, og det er klart du må gå til innkjøp av garn, når det minker på lageret ditt!!
Fine farger på løperen din, gleder meg til å se den ferdig.

Grattis med ny jobb, da! Jeg ble faktisk forespurt en jobb på sentralen jeg også, men takket nei, siden jeg elsker jobben jeg allerede har, pluss noen ekstra jobber i ny og ne her og der....
Men det er fint at gubben må ta seg litt av barna, for slik hadde jeg det også, før jeg begynte å jobbe.

Håper alle prøvene er bra. Lykke til!