torsdag, mai 24, 2007

Ullsokker....

Jeg strikker ullsokker.... selv om det går mot varme, fine dager. Sokker er fin bilstrikking, og disse strikket jeg i løpet av Tromsøturen. Jeg plagdes litt med mønsteret, og måtte rekke opp både titt og ofte, men de ble nå ferdige. Jeg strikket dem i Silja på pinner nr 2,5.

Disse holder jeg på med enda. Siden det går så mye tid utendørs nå, så får jeg ikke gjort så mye på håndarbeidsfronten. Dette mønsteret har jeg laget selv. Det synes ikke så godt på bildet, men sokkene har fletter oppå foten, mens resten er glattstrikk. I virkeligheten kommer flettene godt frem, selv om garnet er multifarget. Garnet er Silja og pinnene er nr 2,5.

Da vi var i Tromsø i konfirmasjon, fikk jeg ikke mindre enn tre bestillinger på nøkkelknipper med nålefilta kuler og perler på. Så nå sitter jeg med farget ull og filtenåler hvert ledige øyeblikk. Det går hardt ut over ull-lageret mitt, og det begynner å bli på tide å fylle opp igjen. Snart er det lønningsdag....

1 kommentar:

Anonym sa...

Heisann! Lenge siden sist! Håper alt er bra hos dere. Ser du holder på med ullsokker, men håper sommeren snart er der, for nå er vi jo kommet til juni!!!!