søndag, juni 24, 2007

Kameraet er kommet hjem.....

...fra heisatur i Russland sammen med denne gjengen- Alias Ellen. Gubbelille spiller trommer i bandet som spiller egenkomponert musikk med samisk "touch". Vokalisten synger på både samisk og engelsk, og de har gitt ut en CD for ikke så lenge siden. Gubbelille står helt til høyre med hvit skjorte og solbriller.....


Til helga går turen til Skippagurra og spillejobb der, og da blir jeg med for da er barnevakta vår tilgjengelig igjen. Kanskje vi tar oss en tur til Nesseby for å besøke søskenbarnet til Gubbelille og samboeren hans. Hun driver med mye rart av håndarbeid bl. annet toving, sying av geiteskinn og litt samisk håndverk, og det hadde vært kjempemorsomt å se litt av det hun driver med.



Og mens Gubbelille har vært på tur, har jeg vært hjemme og kosa meg med nyyyydelig sommervær (bortimot 25 varmegrader), lettkledde unger og kos og bading i 1000-litersbassenget ute på terassen. Og jeg har strikka og hekla. Sommertoppen min i turkis og svart Mor Aase ble litt kjedelig å holde på med, så jeg måtte begynne på en hekla tunika i Mandarin Petit til Vesla for å få litt variasjon. Begge prosjektene er uten oppskrift, jeg bare strikker og hekler ut fra bilder jeg har oppi hodet mitt (som forøvrig inneholder mye annet rart som venter på å få se dagens lys).

Nå har imidlertid temperaturen sunket til bedrøvelige 13 grader, så i dag må jeg ta meg en dag med husarbeid. Vaskemaskinen har stått i tre dager og hybelkaninene gjør snart statskupp her, så i dag må støvsuger, mopp og støvklut prioriteres. Berget av skittentøy i vaskekjelleren har økt kraftig i takt med isspising og lek i det grønne, så nå må noe drastisk gjøres. Ha en fin uke alle sammen.



Ingen kommentarer: