torsdag, juni 14, 2007

Nytt stash.


I dag har jeg vært på shoppingtur alene. Gubbelille og ungene er dratt utover til Øksfjord for å feire svigermors 60- årsdag, og jeg og Marion regjerer alene hjemme. En sånn anledning til å få gå på shoppingraid i hobbybutikkene i byen kan man ikke la gå fra seg, og i fred og ro har jeg handlet garn, bambusstrikkepinner, stoffer, sytråd, satengbånd, tøymerker til dekor av klær, nåler til symaskinen, strikk i diverse tykkelser, blondebånd, trykknapper, borrelås og enda noen nøster med garn....
Det turkise og sorte Mor Aase bomullsgarnet er jeg allerede i full gang med å forvandle til en topp til meg selv. Jeg hadde ett nøste turkis fra før av, og startet friskt og freidig med en ide som datt inn i hodet på meg som lyn fra klar himmel. Tanken var at jeg heeelt sikkert fikk tak i mer av den fargen på Rema1000, og stor var overraskelsen da jeg fant ut at de bare hadde tre nøster turkis igjen...og ingen visste når de fikk inn mer. Så da måtte jeg improvisere litt og kombinere de totalt fire nøstene turkis med noen noster sort. Turkis og sort må da bli en flott kombinasjon. Problemet mitt NÅ er at jeg må rekke opp en god del fordi toppen ser ut til å bli for liten..... jeg har jo som vanlig ikke noen oppskrift på herligheta og denne gangen har jeg beregnet litt feil. Sånn går det ofte når jeg ikke lar ideene modnes godt nok før jeg går i gang.
Men først har jeg en nusselig kjole å gjøre ferdig. Selve kjolen er ferdig, men jeg skal ha bittesmå, rosa og gule hekla blomster strødd over skjørtet og det er litt av et tålmodighetsarbeid. Muligheten for at det bare blir en runde rundt nederst på skjørtet er stor, for tyyynt garn og heklekrok 0,75 er ikke akkurat min favoritt. Jeg må tenke litt på saken, og imellomtiden knoter jeg vel sammen noen småblomster.....


1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du ka? Æ strikke åsså turkis sommertopp til mæ sjøl!