fredag, september 07, 2007

Tida strekk ikke til....

Men litt får jeg gjort i seine kveldstimer etter at ungene er i seng og dagens plikter er unnagjort. Denne toppen er heklet Gjesdal Baby Bomull med krok nr 2,5 etter et mønster i Familien. Selvfølgelig måtte jeg lage min egen vri, så jeg heklet den litt lengre og heklet hjertemønster over hele bolen i steden for bare to rapporter nederst. Den passet perfekt til Vesla.
Og pinner nr 2,5 har vært flittig benyttet i det siste. Her er et par blåmelerte Jaywalker i Sisu med hårbånd til. Restegarnet må også utnyttes. De røde nederst er strikket i Fabel, mens de små rosa/lilla er et par Jaywalkers hvor jeg har forminsket mønsteret til barnestørrelse. Garnet er dansk, tror jeg, og heter rett og slett Strømpegarn fra Hjertegarn.

Jeg har også strikket et par tøfler i Finullrester, men de ligger og svømmer i vaskemaskinen for øyeblikket. Det skal bli spennende å se på resultatet, for det er et forsøksprosjekt uten oppskrift, mål og mening, og jeg er litt spent på den endelige størrelsen. Bilde kommer senere.

Sånn ellers går dagene med til møtevirksomhet. Jeg holder på å søke om yrkesrettet attføring for meg selv, men for å kunne gjennomføre ett års skolegang må Vesla ha barnehageplass. Og på grunn av min egen diagnose må en del andre ting være på plass før jeg kan tenke på skolegang, så derfor holder vi nå på å snekre sammen en ansvarsgruppe som skal hjelpe meg å få alt på plass sånn at jeg har mulighet for å gjennomføre dette. Jeg håper jo at det ikke kommer til å ta så veldig lang tid, men papirmøllen kverner ganske så sakte i det offentlige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Virkelig en flott topp og flotte sokker.Lykke til med papirmølla får håpe det ikke tar alt for lang tid.Ønsker deg og dine en riktig god helg.

Anonym sa...

Så mye flott du har laget, har sett meg omkring i bloggen din. Masse inspirasjon å hente, og jeg beundrer deg som kan- være passasjer og- hekle å strikke underveis på turer.