fredag, august 22, 2008

Ny hobby.

Jeg er hekta. På scrapbooking. De siste to årene har jeg latt meg fascinere av flotte fotoalbum hos venner og bekjente, og ikke minst via internett og bøker om emnet. Så litt etter litt har jeg gått til innkjøp av papir, dekor, skjæreutstyr, diverse limtyper etc. Og ideen om den mest personlige julegaven som tenkes kan har slått rot i hodet mitt. I år skal foreldrene mine få et fotoalbum i julegave. Et album med bilder av ungene mine fra jeg ble mor for første gang for 20 år siden frem til i dag. I dag er eldstejenta flyttet hjemmefra, mens minstebanet akkurat er begynt i 1. klasse. Enda mangler det 5 sider i albumet, så jeg har litt å gjøre med å fremkalle bilder, klippe, lime og filulere på den beste måten å arrangere bildene.
I går kveld så disse to smykkene dagens lys. De er laget av hampetråd, filt og perler, og ideen fikk jeg fra det siste Familien. Der hadde de brukt vokset smykketråd, men det klarte jeg ikke å få tak i på noen av hobbyforretningene her i byen. Så det ble hampetråd i stedet. Synes det gjorde seg like bra, det. Vesla har lagt beslag på det rosa/lilla/gule, mens det i grønt/gult/turkis er mitt eget. Og oppi hodet mitt er det begynt å danne seg ideer om flere variasjoner av denne måten å lage smykker på..... Søren ta det hodet mitt. Det jobber fortere enn jeg klarer å henge med.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Et slikt album må jo være en fantastisk gave å få! En mer personlig gave skal du lete lenge etter. Tipper det blir godt mottatt!

Fine smykker du lager, kjenner til det der når ideene popper opp så fort at man ikke har sjans til å følge med.