søndag, november 16, 2008

Helgas produksjon.

Jeg har hatt ei fin helg. Ingen stress og mas og "må gjøre". Jeg har bevilget meg fri fra skolearbeidet, og bare gjort ting jeg har hatt lyst til. Jeg hadde lyst til å nålefilte smykker, og her er hele produksjonen. Fem smykker- noen skal jeg ha selv, og noen blir kanskje julegaver.

Nå starter ei ny uke. Neste uke skal jeg ha samling på høyskolen og jeg må levere en 10- siders teorioppgave i kunsthistorie, en skulptur og en bruksform i keramikk, en tegneoppgave med øvelser og et maleri med øvelser og beskrivelse av prosessen. Puh, jeg tror ikke det blir mye tid til private hobbysysler de nærmeste dagene, nei.

Forrige samling hadde vi forresten innlevering av trykkteknikkoppgaven (Bodils julebrev). Av 8 studenter fikk 3 av oss bestått- jeg var heldigvis en av de 3. Jeg tror de 5 som fikk "ikke bestått" fikk seg en overraskelse angående hvilken kvalitet som forventes på besvarelsene. Her er det nemlig ingen slinger i valsen. Hovedlæreren vår er ei streng og nøye dame som vil ha system i sysakene, og da nytter det ikke å komme med halvgjort arbeid. Jeg har heldigvis den fordelen at jeg har hatt denne damen i forming på førskolelærerutdanningen for 12-13 år siden, så jeg visste på forhånd hva hun krever av studentene sine.

1 kommentar:

Muffin sa...

Disse likte jeg kjempegodt! Myke smykker er herlig!