søndag, desember 28, 2008

Julefeiring

Så er den overstått i år også. Junior og Vesla storkosa seg med pakkene, og har fått mye nytt å utforske i dagene etter julaften. Godt at både klesskap og lekekasser ble grundig ryddet før jul, for nå er det mye nytt som skal ha plass.

Marion kom hjem på en 4 dagers juleferie, og det var godt å se henne igjen. Nå har hun reist tilbake til Tromsø, for hun skal på jobb igjen i morgen. Og så skal hun pakke og flytte inn i ny leilighet. Det må være gjort før 1. januar, ellers må hun betale husleie i den gamle leiligheta for januar også. Leiligheta hun skal flytte inn i, skal hun dele med mitt eldste tantebarn, Tanja, som er nøyaktig 1/2 år yngre enn Marion. De får det nok trivelig der, de to jentene.


Juletreet anno 2008. Etter at katten vår i 1996 raserte juletreet og mesteparten av pynten natt til 1. juledag, bestemte jeg meg for at det skulle investeres i et plasttre. Den gangen støvsugde jeg barnåler i ukesvis etterpå, og jeg fant barnåler og glitter på de underligste steder i stue, kjøkken og gang helt til påske. Valget om plasttre har jeg aldri angret på, og så lenge jeg har noe jeg skulle sagt blir det aldri noe annet her hos oss.


Jeg må jo vise frem de julegavene jeg ble mest glad for i år. Angelita på Hobbyboden har sydd ei toalettmappe til meg, og fra ei i klassen på høyskolen fikk jeg russisk ullgarn! Hvert nøste er på 100 gram, og de tre blåfargene er myyyye penere i virkeligheten. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal lage av det, men jeg tror det blir noe som skal toves. Kanskje det blir ei veske....
Selve jula er over, men enda har vi jo ferie noen dager til. Og så kommer jo nyttårsfeiringa også. Gubbelille og ungene begynner på jobb og skolen igjen 5. januar, men jeg har ferie til den 14., jeg. Og jeg tar ferie fra det meste. Jeg kommer ikke til å gjøre mer enn det aller mest nødvendige, for jeg kjenner at denne høsten har vært travel og slitsom. Energien er borte, og jeg trenger å hente meg inn igjen. Jeg tar en bitteliten bloggpause også, så jeg benytter anledningen til å ønske alle et riktig godt nyttår. Så sees vi igjen en gang over nyåret.



1 kommentar:

Anonym sa...

Ønsker deg og dine et virkelig fint og godt nyttår!