torsdag, februar 26, 2009

Decoupage.

Jeg er alene hjemme om dagene, og arbeidet med collage har gjort at jeg er blitt fristet til å bruke av mitt rikholdige hobbylager. I går laget jeg disse tre. Jeg kjøpte en pakke med 5 ferdige esker i tykk brun kartong og fem forskjellige størrelser, og disse tre er malt med hobbylakk og dekorert med serviettdecoupage. Jeg skal bruke dem som innpakning til bursdagsgaver og sånt, så blir innpakningen en liten gave i seg selv. Eskene kan jo brukes som oppbevaring for mye rart.

Og i dag har jeg laget denne. Malt med hvit acrylmaling og serviettdecoupage som dekor. Den fikk et mer julete preg, så den blir nok brukt til en julegave. Fargen er mørk lilla- ikke blå.

Og her er planene mine for resten av dagen. Jeg regner ikke med å få gjort unna alt i dag, men jeg har planer om å male noen sponesker, noen porselenskrus, trefjøler og den siste kartongeska.

Vi får se hvor langt jeg kommer før ungene kommer hjem fra skolen og Gubbelille fra jobb. Dette er sånt arbeid jeg ikke klarer å konsentrere meg om når ungene er hjemme...Det blir litt vel mye "mammaditt" og "mammadatt" med dem myldrende rundt bordet:-)


6 kommentarer:

Hanne sa...

Flotte esker! Jeg har prøvd decoupage et par ganger, og skjønner ikke hvorfor det ikke ble mer av det slaget, for nå husker jeg jo at det var artig!

AnitaK sa...

Så fine esker du har laget. Deilig å holde på for seg selv og ha bordet alene, da. Ha en fin dag.

Anonym sa...

Fine esker! Det er godt å få pusle alene av og til, og ikke bli avbrutt.

Stubbetufsa sa...

Jøss! Du er flink! Gleder meg til hvordan de neste tingene blir seende ut!

Anonym sa...

Kjempeflott! Jeg hadde mittt første decoupageforsøk i dag, og det ble mer kløning og feiling enn noe annet, men øvelse gjør visst mester. Ha en fin helg!

Ida sa...

Smart med gave esker. Likte veldig godt med med babushka på eg da :P