mandag, februar 02, 2009

Jeg har vært flink.

Denne helga har jeg jobbet målbevisst med innholdet i strikkekurven min. Genseren min er klar for montering, jeg har strikket ferdig et par sokker og et par grytekluter er ferdig. Sokkene har jeg laget mønsteret til selv- de har flettemønster i front og resten er i perlestrikk. Garnet er Regia Silk og pinner nr 2. Gryteklutene er strikket i Svale på pinner nr 4- og jeg synes de ble veldig slaskete, så jeg har bestemt meg for at de skal få en bakside av stoff. Kanskje de blir stødigere da....

Det neste bildet viser en genser jeg holder på å strikke til Vesla. Garnet er Lolli fra Europris- et impulskjøp som kom i stand bare fordi jeg syntes garnet så morsomt ut. Det er helsyntetisk, det lukter helsyntetisk, det er vanskelig å strikke med og det er umulig å telle omganger. Det eneste som er positivt med det, er at man strikker med pinner nr 7, så det går fort. For å få ermene like, må jeg strikke begge to samtidig- det er som sagt umulig å telle omgangene man har strikket, derfor strikker jeg begge ermene på samme rundpinne- først en omgang på den ene, så en omgang på den andre. Jeg har bare ett råd til dem som måtte finne på å lure på å gå til innkjøp av dette garnet: Styr unna. Det er ikke verdt pengene.

Når denne saken er ferdig, har jeg bare ett prosjekt igjen i strikkekurven min. I UFO- kassen ligger det 3. Jeg er ganske så fornøyd med meg selv og innsatsen min denne helga:-).

8 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Må si du har vært flink og målbevisst i helga, og så er det deilig å få sånt unna:-)
Ha ei flott uke videre!

Anonym sa...

Så flink du har vært! Godt med alt som er ferdig, også kan man begynne på noe nytt med god samvittighet :)

Linda sa...

Så flink du er å ta tak i UFO'ene!! jeg har nok litt å lære der ja, hehe

genseren din blir flott da, skal bli spennende å se den ferdig montert!:)

Inger sa...

Så flink du har vært til å få ferdig ufo'ene dine! Kjempeflott alt sammen!

Anonym sa...

Så flink du har hvert i helgen. Skulle ønske jeg hadde hvert like flik :)

Monica sa...

du har vært utrolig flink må jeg si!! Godt med hva som er gjort så har du god samvittighet!! jeg synes det er så kjedelig med siste finish, men det må jo gjøres det også! Ha en fortsatt fin mandag!!

Anonym sa...

Det var ikke dårlig! Godt med slike skippertak innimellom. :o)

medina sa...

Det var godt jobba. Du kan være stolt av deg selv!