tirsdag, mars 03, 2009

Mer småtterier.

Det går i småting for tiden. I dag har jeg malt et krus. Motivet med forelskede fisker fant jeg i ei av mine mange hobbybøker. Malt på porselenskrus med Porcelaine 150- porselensmaling på tusj. Den er mye enklere å bruke enn malingen i bokser.

Dette var pirkearbeid. Tynn pensel og hobbylakk. Motivet er også her hentet fra ei hobbybok om maling på tre. Jeg kommer nok til å bruke dette motivet på et krus også, for jeg syntes det var så søtt :-)
Og den siste sponeska er malt og dekorert med hobbylakk. Mye pirk med denne også....

Nå er lageret mitt med ting å male på tomt! 7 hvite porselenskrus er alt som står igjen.... Så nå må jeg finne på noe annet til jeg kommer over passelige treartikler til en passelig pris.... Kanskje symaskinen skal få virke litt igjen?


1 kommentar:

Hanne sa...

Jeg har også kjøpt tusjer til porselensmaling, etter tips fra svigerinnen min. Men vi har ikke prøvd dem annå. Jeg har kjøpt krus, suppeskåler og eggeglass som står klar til å deokoreres - skal ta det en dag hele familien kan samle seg til en slik aktivitet.

Hva slags vask tåler tingene?