mandag, november 20, 2006

Enda et par....

...Blueberry Waffle Socks er ferdige. Det andre ermet på "vamsen" til Junior er ferdig, og det andre ermet på genseren til Gubbelille er snart ferdig. Men jeg orker ikke å legge inn bilder av det i dag. Og da har jeg bare to boler igjen, da, så har far og sønn nye gensere. Det er så kjedelig å strikke to like ermer, så jeg har funnet ut at det er best å strikke ermene først. Ellers har gensere som jeg strikker, en tendens til å bli liggende- leeenge.

Her i Alta har været slått om til kuldegrader igjen. Vi har hatt det mildt i et par dager, og all den fine snøen som ungene har boltret seg i er nesten borte. I stedet for snø, har vi nå glattis. Og det er livsfarlig å bevege seg utendørs for tiden. Gubbelille lovde meg å stikke innom ett eller annet sted og prøve å få tak i litt strøsand i dag- Felleskjøpet har kanskje... eller en eller annen bensinstasjon. Eller kanskje hos veivesenet.... Jeg håper i hvert fall at han kommer hjem med noe, for det er ikke koselig å måtte sitte inne hele dagen med tre små barn, bare fordi de ikke klarer å holde seg på beina ute. Ungene er tross alt vant til et par timer utendørs hver dag, men vi overlever vel en innedag i ny og ne.

Ingen kommentarer: