fredag, januar 26, 2007

Jeg har vært produktiv!!

Og haugen min av dårlig samvittighet har krympet betraktelig. Først ute er skjørtet mitt. Det er egendesignet og strikket etter mine personlige mål- jeg strikket til og med prøvelapp før jeg startet for å være sikker på at det ble passelig. Til dette skjørtet har jeg planer om en topp med ermer i samme stil som kappen på skjørtet.
Neste ferdige prosjekt ble genseren til Junior. Strikket i dobbel Soft tweed fra Nille på pinne nr 7.....
....og Junior har tatt den i bruk, allerede. Han ville ha den på seg på skolen i dag.
Hekla veske i Mor Aase. Jeg har brukt gardinringer til gamle oldemorstenger til å feste skulderreima med, og pynten er nålefiltede kuler av farget ull og rosa ullgarn.
Og jeg må bare slenge med et nærbilde av pynten. Jeg synes den ble så morsom.
Til slutt har ei veske av oldemorsruter fått for. Symaskinen oppførte seg for en gangs skyld helt eksemplarisk, så det frister nesten å utforske den litt mer i den nærmeste fremtid. Men først skal enda et par uferdige prosjekter møte sin skjebne i form av ferdigstillelse og bruk. Jeg har kastet meg over bomullsgenseren i perlestrikk, og det ble omtrent 10 omganger med en rett og en vrang i går kveld. Perlestrikking er da dønn kjedelig, eller hva? Omtrent som å strikke vrangbord i all evighet....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lekkert skjørt!
Du har vært kjempeflink med alle dine ufo'er og annet!
Heldig liten gutt også, med tykk deilig genser til knallkalde vinterdager!

Anonym sa...

Å, det skjørtet ble bærre lekkert !!!!
Nydelig !!! Ha ei god helg.

Anonym sa...

Nå var det en stund siden jeg var her hos deg, og du har jammen meg vært effektiv og produktiv. ALT var bare så fint!
Ha en god helg, og stikk gjerne innom en tur!

Anonym sa...

Du store, så flink du har vært da!!
Skjørtet ble jo bare sååå fint, og gensern og veska og og og....
Ha en flott produktiv helg!