tirsdag, april 10, 2007

Produktiv påske.

Rett før påske fikk jeg bestilling på tre slike pannebånd- to til barn og ett til voksen. I løpet av påska er de blitt ferdig strikket og nå venter de på tur i vaskemaskinen. Og i påskeferien fikk jeg bestilling på tre til fra min brors tre barn. De syntes de pannebåndene som Junior og Vesla har var så flotte, så den ene etter den andre kom smygende og ba så pent:"Tante, kan du lage sånn til meg også?" Og når tantes tre godunger ber så pent, så kan ikke tante stå i mot. Tantehjertet er herved smeltet.
Det ble regiasokker til meg selv også i løpet av påska. Jeg er spent på om slitegarantien på 10 år holder :)

Og jeg har begynt på noe rødt med grønne og naturfargede striper. Dette skal toves og nålefiltes litt pynt på, og så skal det få plass på vårt nye spisebord som er 2 meter langt. Med andre ord- en løper.
Den grønne hemmeligheten jeg viste frem før påske, er ferdig strikket og den venter på tur i vaskemaskinen. Men først må jeg få unna noe klesvask. Etter flere dager borte og to småbarn som er i full vigør, har klesvasken hopet seg opp. Og i kveld kommer Marion hjem etter 10 dagers påskeferie hos faren sin i Mehamn. Hun har antakelig en megakoffert full av skittentøy med seg, så det kan ta noen dager før vaskemaskinen blir ledig til toving.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du har jammen fått gjort litt av hvert i påsken du. Nydelig farger på sokkene dine! Ha en flott lørdagskveld!