søndag, mai 13, 2007

Helgas prosjekter.

Denne helga har Gubbelille hatt vakt på Taxibussen, og jeg har strikket. Jeg er ferdig med en av tre mønsterrapporter på genseren min. Paret med ullsokker som jeg startet på i bilen på tur til Hammerfest, er ferdig. Nå venter vi bare på at ei jente vi kjenner fyller sju år, så skal paret pakkes inn sammen med en leketing eller noe sånt og overleveres til mottakeren.

Jeg har for lenge siden gått til innkjøp av noen nøster Artic fra Europris, med det for øyet at det skulle bli noe av det. Noe som skulle toves. Men først måtte jeg teste hvordan garnet oppførte seg i vaskemaskinen. Så jeg tok et nøste svart Artic, pinner nr 7, la opp 30 masker og strikket rillestrikk til jeg hadde en kvadratisk firkant. Så festet jeg trådene og kastet lappen i vaskemaskinen sammen med Juniors gorrskitne dongeribukser på 60 grader. Det som kom ut av maskinen var i passelig størrelse til en bordskåner. Så jeg nålefilta på litt pynt av Canto, og resultatet ligger nederst til høyre. Mulig det holder å tove på 40 grader, dette garnet. Jeg synes det ble litt vel stivt på 60 grader.....

Og jeg har begynt på noe hvitt og blått i Mor Aase og pinner nr 4,5. Jadda....øh...det skal bli en løper. Ja, for jeg har begynt på en ny. Ikke like lang som den røde- denne skal bare være 1,5 meter lang. Svigermor likte jo så godt den røde duken, og svak for smiger som jeg er, har jeg i all hemmelighet begynt på en løper som hun skal få i 60- årsgave. Ja, for hun har 60-årsdag i neste måned. Så det blir nok et kjempeprosjekt på meg. Og jeg som hadde tenkt å finne frem bomullsgarnet mitt og begynne å strikke sommerklær til ungene....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jøss som du får produsert da. Flott prøvene var fine, ekkelt å tenke på kanskje, enn om, dersom, visst... Ha ei kjempe fin veke *klem*

Anonym sa...

Jeg er på snarvisitt her på din flotte side. Må si du er en kjempeflink jente, og så mye lekkert du lager.