onsdag, juli 11, 2007

Jeg er litt vemodig om dagene.....

....for jeg skal snart slutte som dagmamma. Thea (til venstre) og lillesøsteren Felicia (til høyre) skal begynne i barnehage etter sommerferien. Thea har vært her hos oss i nesten 2 år, mens Felicia har vært her i ett, og de to jentene kommer nok til å bli savnet av Vesla mi og meg.


Hva jeg skal gjøre til høsten er usikkert enda. Jobben som renholder på byens taxisentral blir jeg nok å beholde. Etter ferien kommer jeg til å søke om yrkesrettet attføring- noe jeg har gode sjanser til å få etter det saksbehandleren min på NAV kunne informere om- og så blir det kanskje ett år med skolegang på meg. Fremtiden er litt uviss akkurat nå, og siden jeg har et sterkt behov for å ha konkrete planer å forholde meg til, så føler jeg meg veldig usikker for tiden. Det å starte på fire uker med ferie og ikke vite hva jeg skal foreta meg etterpå gir meg en tanke "spunk". Men tingene ordner seg sikkert, og jeg håper bare jeg klarer å bruke ferien på et fornuftig vis og ikke bare gå rundt og gruble.


Junior er opptatt med sitt for tiden. Det er litt uvant for ham å ikke skulle av gårde på skole eller SFO om morningene lengre, men han klarer da å fylle dagene med lek og kos. Sønnen vår er som tidligere nevnt her, under utredning for Asperger syndrom, en tilstand innenfor autismespekteret. Han er veldig avhengig av daglige rutiner, og nå når han ikke skal på skolen hver dag sliter han litt med å finne andre ting å gjøre. Han trenger å holdes aktivisert, ellers blir han borte i bøkenes verden eller i et dataspill. Det er hans to store interesser, men vi voksne vil gjerne at han skal være litt aktiv utendørs også. Heldigvis liker han godt å spille fotball også, så det blir mye trening med ballen nå som fotballaget har sommerferie. Han har endelig innsett at noen ting må man trene på for lære- i vinter lærte han seg å gå på ski, og nå holder han på med å lære seg å sykle og trene på balltriksing. Men en og annen pause i teltet i hagen må til av og til.


Fredag er siste dagen for Thea og Felicia her. Vi tenkte at vi måtte markere slutten på disse to årene vi har tilbrakt sammen, og jeg og mamman deres tok oss derfor en bytur sammen med ungene i dag. I sentrum fant vi et hoppeslott som ungene gjerne ville prøve- 30 kr pr barn og fri tilgang i en begrenset tidsperiode. Ungene hoppet og kosa seg den stunden det varte, og så fant vi oss en benk i parken og spiste nistemat, drakk kaffe og saft og hadde en koselig stund sammen. Vi er etter hvert blitt godt kjent med hverandre både vi voksne og ungene, og jeg håper at vi kommer til å holde kontakten videre. Vesla og Thea er jo bestevenninner :-).

Ingen kommentarer: