fredag, september 21, 2007

Eldstejenta fyller år.

Og siden hun sitter i Tromsø og jeg sitter her, får jeg ikke gratulert henne skikkelig med dagen. Jeg skulle ønske at jeg hadde kunnet gitt henne en skikkelig klem, men jeg må nøye meg med å sende henne et bilde av en bukett sommerblomster fra egen hage. Gratulerer så mye med 19- årsdagen, jenta mi. Vi er så utrolig glade i deg alle sammen her hjemme, og vi håper du får en flott bursdag.


Bursdagsgaven din er snart ferdig. Jeg har bare en lang søm igjen i den ene siden, så er den klar. Jeg håper den passer og at du blir fornøyd med den. Det ligger i hvert fall omtanke og kjærlighet til deg i hver maske. Og den finner nok veien til Tromsø via Posten en av de nærmeste dagene.


Nytt prosjekt på pinnene- tynne pinner og tynt garn igjen. Sokker med egenkomponert flettemønster til Junior. Egentlig bare et forsøksprosjekt, men det ser ut for at jeg har fått maskeantallet til å stemme så det blir nok greie sokker.


Jeg har vært på biblioteket en tur og lånt noen hobbybøker for å få inspirasjon og litt hjelp til noen vriene prosjekter. Hvis jeg ikke får noen gode ideer herfra, så vet jeg ikke.... Jeg har alltid vært en flittig bruker av biblioteket, både når det gjelder hobby, skjønnlitteratur og faglitteratur. Jeg sparer mye penger med å benytte meg av det tilbudet som biblioteket gir. Når biblioteket får inn nye bøker innenfor de interessefeltene jeg har oppgitt, får jeg mail om det, så jeg er stort sett alltid oppdatert på hvilke bøker de har inne. Og jeg kan sitte uforstyrret hjemme i min egen stue og søke etter spesielle bøker, jeg kan sende forespørsel om bøker jeg vil at de skal anskaffe, jeg kan reservere bøker som det er venteliste på og jeg kan forlenge lånetiden hvis jeg ikke har gjort meg helt ferdig med boka- mulighetene er mange. Venter jeg på tur for å få låne en spesiell bok, får jeg mail om at nå er boka inne og jeg kan komme å hente den. Så egentlig bruker jeg ikke mye tid inne på selve biblioteket. Kun når jeg henter og leverer bøker. Kjekt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Syns det er på tide du stikker innom oss en mandag, du vet hvor. Hilsen Lilli

Muffin sa...

Heldig jente som får så fin genser! Ha en fortsatt kreativ hobbyhøst.

Anonym sa...

Den gensaren var knallfin.

Har forresten "tagga" deg.
Sjå i bloggen min :)