tirsdag, november 11, 2008

Ferdige og påbegynte saker.

Her er en genser jeg har strikket. Det er en bestilling, og den blir overlevert sin nye eier i morgen. Strikket i Oda på pinner nr 6. Og den er strikket fra halsen og ned. De gule sokkene er mine, og de er bare deilige å ha på føttene. Garnet er Regia softy og jeg har brukt pinner nr 3. Gubbelille ville også ha sånne sokker bare i en mørkere farge, så jeg har i all hemmelighet vært og kjøpt inn tre nøster i svart.

Og jeg har nok et sokkepar på pinnene. Disse er i Regia Silk og pinner nr 2,5. Mønsteret er egenkomponert, satt sammen av fri fantasi og en liten mønsterrapport fra et gensermønster. Jeg paralellstrikker alltid sokker som jeg ikke har et konkret mønster til. Da blir sokkene nøyaktig like i antall masker, omganger og fellinger. Og jeg slipper å skrive ned eller huske alt når sokk nr. 2 skal strikkes.

2 kommentarer:

UnePune sa...

Masse fint du strikker! Også all morroa du har hatt med leire da - blir nesten litt misunnelig her, hehe! Trur jeg må være med på et leirekurs en gang altså. Ha en fin dag!

Fru Keilegavlen sa...

Mykje flott du strikker!