mandag, mars 23, 2009

Ferdig.

Skjerfet er ferdig. Det er blokket, og jeg har satt på frynser. Jeg synes det ble riktig så lekkert, jeg. Gult er en farge som får meg i godt humør, og det passet meg fortreffelig å strikke med gult nå. Jeg er en person som blir påvirket av fargene i omgivelsene mine. Jeg kan f. eks. ikke sove i et rom med røde vegger... da blir jeg aggresiv på dagtid. Jeg har innredet stua med mye grønt. Det er en beroligende farge... og gult er oppkvikkende og får meg i godt humør.

Her er nærbilde av frynsene i endene. I hver av trådendene har jeg festet ei lita ravfarget glassperle. Det satte en ekstra liten piff på skjerfet. Skjerfet skal bli en julegave til ei dame jeg kjenner...jeg vet hun liker fargen, og hun liker å pynte seg med skjerf når hun skal være fin.

Skjerfet er strikket av 4 nøster Brilla på pinne nr 3,5. Det ble 170 cm langt + frynser. Mens jeg ventet på at skjerfet skulle bli ferdig blokket, strikket jeg en vaskeklut. Garnet er Punto Color og pinne nr 3, 5 ble brukt her også. Punto egner seg godt til vaskekluter... Denne er til bruk på badet, og for å se forskjell fra kjøkkenklutene, lager jeg alltid ei hempe på de klutene som er beregnet til bruk i badekaret. Ungene elsker disse hjemmestrikka vaskeklutene.


Nå har jeg egentlig ikke noe som jeg bare strikke, men jeg vet jo at det ligger et par prosjekter i strikkekurven og flirer til meg.... usj... Jada, jada...jeg vet at dere er der, men dere frister bare ikke.... jeg klarer ikke å tvinge meg selv til å gjøre det ferdig. Om ikke annet, så har jeg en hel kasse med bomullsgarn jeg kan strikke kluter av. Hah!

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Takk for møtet, selv om vi lenge satt på hver sitt sted! Koselig, var det, å treffe deg, Hekledilla!

Virkelig lurt å merke badklutene med f. eks hempe!

LivM sa...

Skjerfet ble nydelig, og jeg er sikker på mottageren blir glad!