fredag, oktober 20, 2006

Kosegarn.



Dette garnet klarte jeg ikke å gå forbi. Jeg tok en tur innom hobbybutikken "min" for å kjøpe lås og anheng til et strikka smykke, og disse to nøstene med Fonty Ombelle mohair/ ullgarn lå nesten og ropte "Kjøp oss, kjøp oss" til meg. Og jeg så for meg et deilig, stort sjal... og i en tilstand som nesten kan beskrives som hypnotisert, ble det til at nøstene ble med meg til kassen. Fargen på bildet lyver litt, for garnet er nydelig dyprødt- ikke så skarp og oransje som på bildet.

Nå har jeg tatt tak i UFO- skuffen min. I løpet av sommeren har den på et uforklarlig vis blitt bare fullere og fullere, og nå tyter det nesten over. Nå holder jeg på å montere en rooosa ullgenser til Vesla- hun er nesten i ekstase over hvor flink mamman hennes er til å strikke. Og så heldig hun er som får en rooosa genser! Når motivet som skal broderes på med maskesting er kommet på plass, viser jeg nok bilde av genseren her. Men det spørs om Vesla har nok tålmodighet til å vente til jeg er ferdig med broderingen. Ellers ligger det mye rart i UFO- skuffen min: Ei gardinkappe (påbegynt for tre år siden...), et skjørt, en topp til Vesla og en topp til meg selv, et par tøfler, et sjal, ei veske som mangler for (jeg er ikke så god på symaskinen, så det kvier jeg meg for), to par votter som skal toves, et laaangt stripete skjerf som bare mangler frynser og et par firkanttøfler som må ha en runde til i vaskemaskinen (for de ble for store til den de var tiltenkt til). Hvordan i alle dager har dette gått til? For noen måneder siden hadde jeg EN UFO, og det var gardinkappen. (Og den vet jeg at den ikke blir fullført i sin opprinnelige tenkte form, for vi har flyttet ut av huset jeg skulle bruke den i. Og i dette huset har jeg ikke bruk for ei tre meter lang hekla gardinkappe noen steder.) Så hvordan den skuffen er blitt så full, det aner jeg ikke.....*rødme*

Ingen kommentarer: