tirsdag, oktober 24, 2006

3 UFO'er har lettet....


Jeg har strikket en genser til Vesla. Denne har tilbrakt noen måneder som en UFO nede i en skuff, og nå er den endelig ferdig. Motivet er brodert på til slutt med maskesting, og det er første gangen jeg har prøvd denne måten å lage motiv på et strikket plagg. Til å være første gangen, er jeg sånn noenlunde fornøyd med resultatet. Men Vesla er i ekstase. Egenkomponert fra ende til annen.


UFO nummer to har lettet. Sommertopp i rosa Tuva til min lille røverunge. Egenkomponert mønster her også. Grunnen til at dette i det hele tatt ble en UFO, var at jeg gikk tom for garn når bolen var ferdig. Garnet har imidlertid vært i hus i lengre tid, men jeg mistet gløden da jeg måtte legge det til siden. Til neste sommer kommer forhåpentligvis denne til nytte.


UFO nummer tre i denne runden er et lunt sjal strikket i Zafiro mohairgarn. Med 250 masker på pinnen den siste omgangen, var det alt annet enn gøy på slutten. Men jeg beit tennene sammen, for jeg ville ha denne også ut av skuffen.

Nå må jeg ta en UFO- pause, for det er noen som trenger sokker her i huset. Men jeg kommer sterkere tilbake, for skuffen skal tømmes. Og helst før oktober måned er omme.

1 kommentar:

Anonym sa...

UFOer i noen måneder du! Mine UFOer blir liggende i flere år, og mest sannsynlig så blir de ikke tatt fram igjen. Du har vært kjempeflink syns jeg, og resultatene ble jo flotte!