mandag, januar 29, 2007

Helgas puslerier.

Vi har tilbragt helga ute i Øksfjord hos svigermor og samboeren hennes, Terje. Dette er det jeg fikk gjort mens vi var der. Sokker strikket i Nagano- morsomt å strikke med flerfarget garn, for man vet jo aldri hva som skjer. Jeg regner med at den siste halve sokken er klar i løpet av ettermiddagen, og så er det bare å hive seg over haugen med uferdige prosjekter igjen.

Ei helg ute i Øksfjord betyr avslapning. Svigermor disker opp med mat, hun står opp med ungene og Gubbelille og jeg får sove til langt utover dagen. I helga fikk vi servert årets første, rykende ferske skreimølje- du verden for en opplevelse. Når det gjelder mølje har vi ikke magemål i det hele tatt, for det er så sjelden vi får det.

Ungene dro på aketur med svigermor og Terje til Vassdalsvannet, et flott område for turgåing og rekreasjon. Isen har lagt seg, tykk og god, på vannet, og det ble en tur inn til gapahuken som bygdefolket har bygd innerst i botnen.

Ellers ble det et par turer på besøk til venner av oss fra den tiden vi bodde i Øksfjord. Vesla sin gudmor og gudfar fikk besøk av oss, og Gubbelilles onkel og tante var også der denne helga. De har feriehus der, og tilbringer en og annen helg der. Så når det faller seg sånn at vi er der samtidig så stikker vi alltid innom på besøk i Kirkeveien.

Alt i alt har det vært ei koselig helg- men "borte bra men hjemme best" som Junior sier. Det var godt å komme hjem i går kveld- hjem til 40 cm snø som måtte måkes og et iskaldt hus. Jeg fyrte kraftig i "gloheksa" i stua, mens Gubbelille tok seg av snemåkingen, så det varte ikke lenge før huset og vi var varme og gode igjen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fine sokker du holder på med.

Av og til skulle eg ynskje at min mor eller svigermor bodde så langt vekke at eg og kunne reise på besøk. Men det er jo kjekt å ha dei i nærheten også.

Anonym sa...

Grattis med "nytt" design på sia di!Sokker, ja. Jeg har hatt noen liggende siden august....de er blitt til en ufo, og jeg ser på dem hver dag, for jeg har lagt dem synlige for ikke å glemme dem.....vil du overta? hi hi