onsdag, februar 21, 2007

Litt fremgang.

Nå begynner jeg å bli ganske lei denne saken her. Den er kjedelig og den er tung, og jeg har bare littegranne igjen....Men hva hjelper det når armene og skuldrene mine skriker i protest bare jeg tenker på den? Så det blir to omganger nå og da....

...og innimellom blir det strikket litt på denne. Bomullsgenser til meg selv i Mor Aase. Nå skal jeg straks dele av til for- og bakstykke.

Jeg måtte bare ha noe smått å strikke på som ikke krever så mye tankevirksomhet, så her er ett sett med ermer til en genser jeg skal strikke til Marion. To rett og to vrang absolutt hele veien- huff, hva har jeg begitt meg ut på? Men, men- sånn vil ho ha den, så sånn skal ho få den. Håper bare jeg har nok garn til å få den ferdig, for det garnet jeg strikker av, er nemlig gått ut av produksjon. Rose heter det, og er noe jeg har "arvet" fra mamma.


På mandagen hadde jeg noe av meget personlig karakter å feire. Derfor gikk jeg innom Garnnøstet og kjøpte meg to nøster med alpakka og to nøster sisu. Nå skal jeg ha gode, varme, myke, tykke og deilige ullsokker jeg også, nemlig. Litt luksus i hverdagen må man kunne unne seg på en deilig dag.



I dag har Vesla og dagbarna mine hatt karneval. Ei heks, ei prinsesse og en heffalump har løpt rundt og laget røre i hele dag. De har slått katta ut av sekken, og mesket seg med seigmenn og vingummi, boller og saft. Vi har hatt en koselig dag.




1 kommentar:

Anonym sa...

Genseren blir flott. Synd at den blir så tung og strikke på når en har kommet så langt opp. Ta den tiden du trenger. Gleder meg til å se den ferdig.