onsdag, oktober 03, 2007

Hmmmm...merkelige saker, dette.

Vi har hatt flere dager med mellom 14 og 17 varmegrader nå, og se hva jeg fant i hagen i formiddag. Den siste av Juniors solsikker blomstrer NÅ. I oktober! Dette er da virkelig ikke normalt her nordpå.
Og denne buketten med sommerblomster plukket jeg fra hagen i dag. Både ringblomster, kornblomster, og masse annet rart som jeg ikke engang vet navnet på blomstrer ennå villig vekk. Det må da være snakk om en aldri så liten drivhuseffekt, dette? Jeg kan i hvert fall ikke huske at jeg noen gang har tatt inn buketter med sommerblomster så seint som i år. Men pene er de der de står på bordet i stua.
Ja, ja. Bakstykket på genseren til Junior er i hvert fall ferdig. Nå begynner mønsteret å sitte i fingrene, så nå klarer jeg å tenke på andre ting samtidig som jeg strikker. Kanskje det er håp om at denne ikke ender sammen med en del andre UFO'er, men faktisk blir ferdig. Jeg har til og med lekt litt med tanken om å lage et pledd i dette mønsteret, men det ligger foreløpig bare i tankeboksen.....

Jeg har ikke så mye tid om dagene til å sitte med håndarbeid. Jeg har nemlig tre tantebarn på besøk denne uka. Skolene har høstferie, så Junior er også hjemme om dagene, og med fem unger i alderen 5 til 12 år har jeg mer enn nok å henge fingrene i. Heldigvis er de i seng i 9- tida på kvelden, hele gjengen, så det som blir gjort er etter ungenes sengetid. Og som det nattmennesket jeg er, så har jeg jo mange timer til å pusle med mitt. Jeg bare elsker å sitte oppe om natta og lytte til stillheten i huset og pusle med hobbysaker.

Ingen kommentarer: