mandag, september 01, 2008

Hekling er gøy.

Og jeg har fått mer og mer lyst til å hekle i det siste. Det er mange år siden sist jeg har heklet en duk, og etter den siste ommøbleringen her i dillahuset har jeg savnet en rund duk til det lille, runde bordet i tv- kroken vår. Nå har jeg fiksa den biffen.

Mønsteret er noe jeg har hatt liggende i mange år- kjekt å ha, tenkte jeg da jeg bladde gjennom et gammelt ukeblad hjemme hos mamma. Med andre ord var det ikke noe jeg hadde akutt lyst til å hekle der og da.... Men samlemanien min reddet meg atter en gang, så når jeg fikk lyst til å hekle en passe stor og rund duk, så hadde jeg oppskrifta tilgjengelig. Garnet jeg har brukt er det billige bomullsgarnet fra Liedl. Det var ikke så dumt å hekle med, det garnet. Litt tykt til duker, egentlig, men jeg syntes det fikk duge. Jeg er da ikke noen garnsnobb, jeg, så prisen på garnet betyr ingenting. Duken kosta meg den nette sum av kr 6,66 siden jeg betalte 10 kroner for 3 nøster og brukte 2 av dem.

Her i dillahuset drives det forøvrig med kaoskontroll for tiden. Rydd, sorter og kast er mitt motto nå om dagen. Skap og skuffer blir tømt, og alt som ikke har vært i bruk det siste året går en heller utrygg tilværelse i møte. "Kast"- haugen blir stadig større, noe skal gies bort og alle beboerne i dillahuset blir mer og mer fornøyd over vår nye organiserte og ryddige hverdag. Måtte bare energien og iveren vare til kjelleren også har fått en gjennomgang.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Heia! Der fant jeg deg, hadde forlagt lappen med nicket ditt, men fant den igjen i dag.
Fin duk! Er mest inne på strikking jeg, men har en langsiktig plan på å lære meg hekling-kanskje jeg må rådspørre kundene mine;-)
Besøk gjerne bloggen min på
norge123.no søk på sissel daniloff.
mvh.Sissel