tirsdag, september 09, 2008

Lite å vise frem.

Ja, siden sist har det vært smått med produksjon her i dillahuset. To vaskekluter og et gjestehåndkle er ikke mye å skryte av..... Jeg har ikke festet trådene engang....

Dagene mine har vært travelt opptatt med forelesninger på høyskolen, og arbeid på keramikkrommet der. Ja, jeg er begynt å studere igjen- Kunst- og håndverk. Og jeg stortrives. Første samlinga inneholdt teori og praksis innenfor emnene tegning og keramikk. To felt jeg aldri har hatt spesiell interesse for. Men spesielt det å arbeide med leire er noe jeg godt kunne tenkt meg å lære myyyye mer om enn det vi kommer til å gjøre på dette studiet.

De siste dagene har jeg menget meg med terrakottaleire, hvit leire, papirleire, begitning og glasurer....og jeg får det til, synes jeg. Det å føle at man mestrer de forskjellige teknikkene er en vidunderlig følelse, og av og til er det nesten sånn at jeg ikke har lyst til å avslutte for å dra hjem til dillahuset, dillaungene og dillamannen og lage middag og alt det kjedelige der.....:-)

Bilder? Jeg har egentlig ikke tenkt å vise frem noe før alt er ferdig brent, dekorert og glasert og alt. Men kjenner jeg meg selv kommer jeg vel ikke til å klare å la være. Men det får i alle fall bli seinere. Jeg har nemlig ikke fotografert noe enda. Så dagens innlegg blir bare en liten situasjonsrapport uten bilder. Kjedelig, hæ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så lurt å bare fortelle uten å vise fram noen bilder, nå blir jeg nødt til å komme på besøk igjen når du viser resultatet :-)