søndag, oktober 05, 2008

Tegning.

For 5 uker siden trodde jeg at jeg aldri kom til å lære meg å tegne, og jeg gruet meg til fremlegg av hjemmeoppgaven: Tegn venstrehånda di. Bruk gråtoneskalaen. Tegningen skal være i A3- format, og minst to blyantyper skal brukes.

Jeg har tegnet venstrehånda mi sikkert 50 ganger, og her er det endelige resultatet. Og siden tegning aldri har vært noe jeg har brydd meg om eller likt å holde på med, må jeg si at jeg er stolt som en hane over det jeg har fått til:-). Gubbelille kom hjem fra øving da jeg la siste hånd på verket kvelden før innlevering av oppgaven, og kommentaren hans kommer jeg til å huske lenge: "Hmmm... no begynne du å få teken på det her, kjære."

Jeg har veldig lyst til å fortsette med tegning som en hobby, men det kreves at jeg klarer å sette av tid til øving. Jeg har dessverre ikke den tiden...i så fall må jeg kutte ut noen av de andre hobbyene mine, og det tror jeg ikke at jeg er villig til. I forhold til Kunst- og håndverksstudiet er vi ferdig med dette emnet nå, så jeg kan ikke love at det blir vist frem flere tegninger her.

5 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Håper du finner litt tid, til å fortsette å tegne .For det var en flott tegning du har laget her.

Anonym sa...

Du begynner å få teken på dette ja! Kjempeflott tegning.

Muffin sa...

Så flink du er!

Akvarella sa...

Du må ikke gi deg med tegning, dette er jo supert.

Anonym sa...

Hender er vanskelige å tegne, dette fikk du jo bra til. Gøy når man ser at øvingen bærer frukter.