søndag, februar 15, 2009

Hemmeligheten....

...begynner å ta form. Og det ser sannelig ut til at jeg har tenkt riktig, så jeg tar sjansen på å vise den frem, selv om den ikke er helt ferdig. Dette skal bli en tunika til Vesla. Hun klager over at hun bare har rosa klær, og påstår at hun ikke liker rosa mer. Hun liker blått og grønt og svart. Prinsesseperioden er visst over snart, men hun liker fremdeles å pynte seg i kjoler...bare ikke rosa kjoler. Så jeg håper denne fargen faller i smak. Garnet er Safir, pinner nr 4 og "oppskriften" finnes bare i mitt eget hode......

På skolen har vi startet opp med et nytt emne; collage. Her er to prøver jeg har laget for å eksperimentere litt med tapetlim, stoff, papir i forskjellige kvaliteter, maling og det jeg egentlig måtte ønske å bruke av materialer. Alt er lov å bruke, bare jeg kan få det til å sitte fast med tapetlimet:-)
Collaget til venstre er laget av rød fløyel, rødt kreppapir, utklipp fra ukeblader, ferdigkjøpte silkeblad og hobbylakk. Til høyre har jeg brukt scrapbookingpapir, servietter, acrylmaling og decoupagelim i stedet for tapetlim. Det fungerte like godt. Innenfor dette emnet har vi fått to innleveringsoppgaver. Vi skal lage et collage utfra temaet "En drøm", i materialer vi velger selv. I tillegg skal vi lage et digitalt collage ut i fra samme tema, ved hjelp av datamaskin og et bildebehandlingsprogram, fortrinnsvis Photoshop. Det strever jeg med. Riktignok er jeg vant til å bruke datamaskin, men Photoshop eller tilsvarende bildebehandlingsprogrammer har jeg aldri vært borti før... det er mye jeg må lære, men når jeg har lekt meg litt og øvd på å bruke de forskjellige funksjonene kommer det nok til å gå bra. Trur eg....
Nøkkelskapet mitt, sier du? Jeg fikk "bestått" på det!!! Og etter noen intense arbeidsøkter foran datamaskinen i løpet av uka, er alle skriftlige deler også innlevert. Jeg er ikke på etterskudd med noe, og nå tar jeg vinterferie med god samvittighet. Ungene har vinterferie fra onsdag, og da pakker vi i bilen og tar oss en langweekend borte hjemmefra. Vi trenger litt miljøforandring nå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nøkkelskapet ble fint det, likte dekoren. Og collage er gøy!

Håper dere får en fin vinterferie. :o)

Anonym sa...

Flott, Hekledilla! Ajour og alt, det er ikke verst!Det er fint at du kan strikke uten mønster, det kommer til å lette ditt strikkearbeid mye, men det vet du vel allerede... Ha fin vinterferie!

Anonym sa...

Heisann. Innom for å ønske deg ei fin helg :)