mandag, februar 09, 2009

Nøkkelskapet.

Endelig kan jeg si meg ferdig med nøkkelskapet mitt. Etter mye plunder og strev, noen banneord innimellom, frustrasjon og et og annet triumferende utrop ble min lille "Nidarosdomen" seende slik ut:

Jeg er langt fra sikker på om jeg får godkjent på dette "mesterverket", for jeg vet at det er mye som burde vært gjort om igjen. Men jeg orket bare ikke å begynne på nytt å sage til nye deler, pusse med sandpapir, pusse mer og enda litt..... Så jeg har jukset det til ved å sette den styggeste siden inn der jeg kunne gjøre det, sparkle litt her og der og gjemme skavankene med maling:-). Den som ber meg om å ta i sandpapir den nærmeste uka eller så, får jammen meg høre det...


Inni skapet er det opphengskroker til å henge nøkler på. En i hver av buegangene.


Nærbilde av glassmosaikken som skal forestille det runde blyglassvinduet i Nidarosdomen. Her har jeg brukt små speilbiter som egentlig har vært en slags dekorasjon til lysoppsatser. Jeg kjøpte to forskjellige "lenker" med disse speilbitene på -Nille, demonterte dem, malte dem med glassmaling og limte dem på med limpistol. Dekoren på nøkkelskapet er det jeg er mest fornøyd med. Så nå håper jeg bare at jeg får godkjent på dette- oppgaven skal innleveres på onsdag, så til da må jeg bare leve i spenning.

Her er et eksperiment jeg holder på med:-). Om det blir noe mer enn et eksperiment, vet jeg ikke. Kan hende blir det rekt opp og lagt i "avdelingen for mislykkede ideer som egentlig aldri skulle vært utprøvd". Jeg har en stygg uvane med å finne på ting som ikke er helt gjennomtenkt, og dette eksperimentet er noe av det mest spontane jeg har kastet meg ut på. Jeg vil ikke engang si hva det er tenkt til å bli...kanskje det ender opp som noe helt annet- eller som et stort nøste safir opprekksgarn:-)....




2 kommentarer:

Gudrun sa...

Hei
Jeg har en utfordring i bloggen min til deg:)
ha en strålende helg

Anonym sa...

Du er flittig! Nøkleskapet blir nok godkjent! Syns det ser fint ut! Strikkingen din, hm? Blir det ei stor lue som skal tøves?? Eller et barneskjørt? Eller ei veske?
God helg!