fredag, februar 06, 2009

Platespilleren....

...er kommet til heder og ære igjen. Gubbelille har trukket den frem fra glemselen og i går stakk vi innom byens musikksjappe- bare for en liten prat med eieren. Og hva fant vi der? Jo, masse gammel vinyl. Puskas har begynt å ta inn brukte, men fullt brukbare vinylplater- og Gubbelille gikk helt av skaftet. Platesamlingen økte betraktelig, for å si det mildt og i går kveld surret platespilleren med mange av de gode gamle platene fra både 70- og 80- tallet. Plater som fikk frem fårete smil hos både meg og min kjære....vi var jo ungdommer på 80- tallet, så musikken fra denne tiden bragte frem minner ;-)

Mens Gubbelille mesket seg med alle godbitene, måtte selvfølgelig Vesla på toalettet. Musikksjappa har ikke kundetoalett, så jeg tok henne med på kjøpesenteret ved siden av. På vei inn dit, måtte vi gå forbi hobbybutikken- som også selger garn. I en nettingkurv ved siden av inngangen dit lyste det en plakat mot meg. Regia Silk- 20 kroner nøstet. Mot normalt 49 kroner. Uff, da- dit måtte jeg selvfølgelig en snartur når Vesla var ferdig med sitt fornødne.

20 kroner nøstet- da må man selvfølgelig ha med seg noen. Hvorfor var garnet så billig? Denne butikken skal slutte å selge dette garnet, så for å kvitte seg med restene solgte de det ut ganske billig. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer av det- det er jo et nydelig garn å strikke med- så jeg tar meg nok en tur i dag for å se om jeg finner mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann. Innom med en god helg klem :)
Ronille

Stubbetufsa sa...

Åhh! Jeg ble også nostalgisk! Jeg har jo de gamle store platene, ikke de tykke, tunge, for dem laget mamma blomsterpotter av, ho la dem bare i kokende vann, og så oppi ei potte så de fikk formen!

Men - Jeg har noe til deg i min blogg... klem!

amylin sa...

Platespiller, ja! Har en kasse med vinylplater, men får jo aldri spilt dem. Ha en god helg!

Stubbetufsa sa...

Takk! Jeg får gratulere deg også! Fant ho mamma ut at jeg bor i et blått hus, at det er seks beboelseshus mellom oss, og at tre er/var tomme? Er smigret over interessen! :-)
Jeg har heklet sånne runde matter med vanlige mattefiller og en vevetråd for styrkens skyld. Jeg tok den største og lengste vevekroken jeg hadde. Den var bare størrelse 4, men det gjorde ikke noe, jeg måtte ta "barnegrep" på den (derfor en lang krok), og jeg dro ut maska til behøvelig størrelse. Det er tungt. Du får antagelig ømme håndledd, så ta det rolig til å begynne med!