søndag, februar 08, 2009

Morsdag.

Gratulerer med morsdagen, alle mødre der ute. I dag våknet jeg av to stolte unger som stod der med kaffe, sjokoladekjeks og blomster, mens en smilende pappa stod i døråpningen og forvisset seg om at det ikke ble noe søl. Gubbelille har arbeidshelg denne helga, men tok seg tid til å sørge for at hans kjære fikk kaffe og kos på senga på morsdagen.... Og den lille blomsteroppsatsen med rosa hjerte og sløyfe med hjerter på fikk mor sjøl til å smelte. Den er søt, ikke sant?





Vaskemaskinen har jobbet hardt denne helga, og inn i mellom ble det tid til et par maskiner med håndduker. En maskin med blå og en med gule... og jeg fikk lurt inn noe som skulle toves. De blå hanskene er strikket i russisk julegavegarn, mens de gule er strikket i en tråd finull og en tråd alpakka. De er mine. Her i Alta sliter vi med ned mot 25 kalde grader for tiden, så jeg trenger varme, tykke og gode hansker.
Veska er strikket i dobbel Finull og tovet to ganger på 40 grader. Jeg synes den ser litt tam ut, så det spørs om jeg ikke finner på noe for å friske den opp litt. En tova blomst og noen perler hadde gjort seg.....






2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Nydelig resultat, Hekledilla! Du har også en nydelig familie!

AnitaK sa...

Synes vesken var fin, jeg. Men det kan hende at den blir litt mer "typete" om du har på litt ekstra. Fine hansker, godt å ha slikt når det er kaldt, ja. Ha en fin uke..