onsdag, juni 17, 2009

Award og utfordring...

Denne har jeg fått av Stubbetufsa, ei flott dame jeg er blitt kjent med gjennom bloggverden på nettet. Egentlig burde jeg ha truffet denne damen for lenge siden fordi vi kommer fra samme sted. Men fordi vi tilhører hver vår generasjon, og vi begge har flyttet litt frem og tilbake, så har det seg sånn at vi aldri traff hverandre på vår felles hjemplass. Det måtte litt surfing rundt omkring for at vi skulle finne hverandre. Til nå har bekjentskapet med Stubbetufsa ført til 2 møter, et på kafè og et hjemme i min egen stue, og en koseligere dame skal man jammen lete lenge etter. Tusen takk for denne, Stubbetufsa.

Hvem skal jeg gi den videre til? Jeg aner ikke... De siste månedene har jeg ikke hatt tid til å fly rundt i cyberspace på bloggbesøk, så jeg har fått med meg lite av oppdateringer på nettet. Så jeg vet virkelig ikke hvem jeg skal gi denne awarden til....

Nå driver vi i tillegg å flytter på oss, så det kan hende jeg blir helt uten nett noen uker og mulighetene for en annen nettleverandør er store.... hva skjer da med bloggen min? E- postadressen jeg bruker som pålogging for å skrive nye innlegg blir sagt opp med den gamle internettleverandøren og jeg vil få en ny e-postadresse fra den nye leverandøren.... Dette må jeg finne ut av, for jeg har jo ikke lyst til å slette hele bloggen og opprette en ny. Da må jeg jo begynne helt fra nytt av :-0....

Anyway...jeg har fått en utfordring også... Fra Gerd i Hammerfest (og bloggen hennes finner du her: http://tankekott.blogspot.com). Og det er ikke lite hun vil vite om meg. Hør bare her:

*Hva er du opptatt av for tiden? For det meste flytting og kaoskontroll.
*Hva har du på deg i dag? Dongeribukse og t- skjorte.
*Hva skal du spise til middag? Det aner jeg ikke enda. Men jeg har en mistanke om at det blir noe lettvindt.
*Hva hører du på akkurat nå? Ingenting annet enn susingen fra pc'en.
*Hvordan er ditt favorittvær? Sol fra blå himmel og et lite vinddrag i lufta sånn at man klarer å sitte ute uten å renne bort....
*Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å klare å kaste alle de ørtogfjørtig kassene med ting og tang og nips og naps som har stått i kjelleren de fire årene vi har bodd i dette huset. Vi har ikke brukt noe av det på 4 år, så da har vi vel egentlig ikke bruk for det. Og vi har ikke lagringsplass til alt i leiligheta vi skal flytte til....
*Hva synes du om den personen som tagget deg? Jeg kjenner henne egentlig ikke, men første gangen jeg var innom bloggen hennes holdt jeg på å le meg skakk. Hun skriver på en morsom måte, og jeg tror hun må være en dame med masse godt humør :-)
*Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden- hvor skulle det ha vært? Det måtte ha blitt i Manndalen....Æh... Hvor er det, da? Manndalen er et tettsted i Kåfjord kommune i Troms fylke... Min mors hjemplass... grønt og frodig, sjø, skog og fjell på ett og samme sted... det vakreste stedet i verden.
*Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? En container.
*Hva vil du gjerne bli kvitt? Ørtogfjørti søppelsekker med gamle klær, skotøy og rask som står ute i garasjen...
*Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Jeg er egentlig ikke så glad i å reise, jeg.... Men hvis jeg MÅ velge meg et sted å dra, så tror jeg at jeg ville dratt til Trondheim...
*Hvilket språk ville du lære? Samisk- fordi det er noe jeg føler at den norske stat har frarøvet meg og min generasjon...
*Hva ser du etter i en venn? En venn må være der, ikke bare når man seiler i medvind og livet smiler til en...men også når motbakkene blir tunge å gå og problemene tårner seg opp foran en. En venn er en jeg kan le og gråte sammen med, og som godtar meg som jeg er.
*Hvem ville du gjerne møte? George Bush.... fordi jeg så gjerne vil gi ham en over ørene...
*Hva slags musikk liker du? Jeg liker egentlig det meste, men jazz, opera og bø- musikk kan jeg styre min begeistring for...
*Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Jeg har 3 favorittplagg, men de er til gjengjeld helt like. Når jeg en sjelden gang finner dongeribukser jeg liker passformen på, så kjøper jeg gjerne både 3 og 4 av samme modellen. Sist jeg fant en modell jeg likte, kjøpte jeg 3.
*Har du noen favorittmodeller? Æh.... er det snakk om sånne radmagre fugleskremsler som avbildes i diverse moteblader det spørres etter her? I så fall, nei. Jeg aner ikke hva noen av dem heter og har ingen ønske om å se ut som dem eller kle på meg noe av det de har på seg....
*Hvis du hadde hatt 1000 kr nå, hva ville du brukt det på? Jeg vet ikke hva, men jeg vet hvor:-) Kilden (garnbutikk) og Agalaus (hobbybutikk).
*Beskriv stilen din? Enkel, nøktern, uten for mye krimskrams og dubbeditter, rene og klare linjer og farger. Blonder og stæsj og snirkler og krummelurer er ikke noe for meg....
*Hva var det siste motebladet du leste? Moteblad? Den dagen noen ser meg lese moteblader, den dagen rinner ikke morgensolen :-)) Kan man kalle Simply Knitting for moteblad, forresten?- strikking er jo på mote for tiden, sies det.....
*Den siste cd-en du kjøpte? Det er så lenge siden jeg har kjøpt cd-er at jeg husker ikke. Jeg kjøper og laster ned musikk fra nettet. Det er så sjelden jeg liker ei hel plate så jeg kjøper den ene sangen jeg liker hos Telenor for ca 7 kroner pr låt....
*Hva hørte du da du ble tagget? Susinga fra pc'en.
*Hva vil du akkurat nå? Få tømt og vasket huset og kommet i orden i nyleiligheta.... og så ta litt ferie.

Puh... da var jeg kommet gjennom hele lista. Skal jeg utfordre noen, tro? Jepp. Angelita og Kaisa. Dere er herved utfordret. :-)

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du overdriver nå meg litt! Men takk for fine ord! Artig å lese spørsmål og svar-innlegget!

Stubbetufsa sa...

Her er jeg igjen... Har du tenkt på å gå til bruktbutikken på Elvebakken med det brukbare som du sier går på søpla? eller til et loppemarked?
Klem til travle deg!