lørdag, juli 25, 2009

Hoi sann!!

Nå begynner det å bli en stund siden jeg har gitt livstegn fra meg her. Men jeg har vært travelt opptatt med flytting og ferie. Ja, vi er da kommet oss sånn noenlunde i orden i vår nye residens, men helt oversikt går det nok en stund før vi får. Vi trives godt her, naboene er hyggelige og leiligheta er fin. Det jeg savner er mitt eget sted å oppbevare hobbystashet mitt. Leiligheta er på to plan, og under trappen mellom 1. og 2. etasje er det laget til et finurlig system med skyvedør til et oppbevaringsrom under trappa. Der har jeg da stuvet inn alt garnet mitt, ull, stoffer, maling, papir, perler, knapper og alt jeg eier og har av godsaker. I mørket under ei trapp. Og når jeg skal ha et nøste som ligger i den innerste kassen, så må alt det andre ut derfra sånn at jeg får tak i det jeg trenger.... Tungvindt, men sånn må det være til jeg finner en annen løsning....


Over til noe annet... Vi har vært på ferie også. Siden vi brukte de to første ferieukene til Gubbelille på å flytte, måtte vi nøye oss med en 10 dagers ferietur i år. Men vi rakk jammen meg mye på de 10 dagene. Vi har jo fått med oss halve Norge. Helt til Trondheim, faktisk. Masse godvær fant vi også, og når vi dro fra 10 grader og sur nordvest, var det deilig å komme lengre sør og få oppleve sol og mangenogtjue varmegrader. Og vi tok sola med oss hjem igjen. Den beholder vi resten av sommeren.. he he. Nå er Gubbelille i full jobb igjen, men ungene og jeg har ferie i mange uker enda. Jeg er ikke helt klar for striskjorta og havrelefsa enda, nei.


Den kreative delen av livet mitt har vært kraftig nedprioritert de siste ukene. Det lille som har blitt produsert ser dere her:

To ynkelige par med sokker til vinterbruk for Vesla. Et par etter Blueberry Waffels- oppskrift og et par etter Jaywalker- oppskrift. De ble strikket i bilen underveis til Tromsø, Fauske, Bodø, Narvik, Stjørdal, Selbu og Trondheim. Og tilbake til Alta igjen. Garnet er Online og de er strikket på pinner nr 3,5.

Denne saken her var ferdig strikket leeenge før vi begynte å styre med den flyttinga. Men den ble liggende utovet helt til her om dagen. Etter en intens leteaksjon en ettermiddag fant jeg den og lurte den i vaskemaskinen mellom en kulørtvask og en kokevask. Så hadde jeg bare kosearbeidet igjen- nålefiltingen. Løperen er strikket av Sportgarnet fra Europris, og de nålefilta "snurrepiperiene" er Canto. Maskeantall og omganger og sånne ting husker jeg ikke... Jeg har ikke oppskrift på disse strikkatova løperene mine, jeg legger bare opp et passe antall masker og strikker i vei. Denne er jeg i hvert fall storfornøyd med :-).
Sånn ellers har jeg sikkert en 4- 5 halvferdige strikke- og heklearbeider liggende. Og sånn som det ser ut nå, så er faren stor for at det kan bli flere. Jeg har nemlig hodet fullt av prosjekter på planleggingsstadiet... igjen. Så nå gjelder det å holde hodet kaldt og tunga rett i munnen... lettere sagt enn gjort med 27 varmegrader både ute og inne... hodet koker og tunga klistrer seg fast i ganen hvis ikke mugga med isvann befinner seg i umiddelbar nærhet.... Joda, livet er absolutt godt her i nord :-).

Ingen kommentarer: