søndag, november 19, 2006

Dette holder jeg på med nå.

Sitteunderlag igjen. Ungene ville ha sitteunderlag til å bruke her hjemme, så lageret mitt av Iglo minker igjen. Greit å ha et prosjekt hvor jeg slipper å tenke så mye, og dette går jo fort å strikke.
Dette skal bli en genser til Junior. Jeg strikker på pinne nr 9 i dobbelt tweedgarn fra -nille. Den blir tykk og god, og det er meningen at dette skal være en genser han kan bruke uten jakke over til vår- og høstbruk. Ene ermet er ferdig....
Så er jeg i gang med genser til Gubbelille. Med fletter. Jeg har aldri strikket fletter før, så nå kan jeg si at jeg har overvunnet en aldri så liten hindring. En liten seier til meg. Nå føles det som om jeg kan klare det jeg vil klare. Oppskriften fant jeg i et hefte på Europris, og garnet er Superwash fra samme sted.
Heklet sjal til meg selv i Ombelle- et deilig mohairgarn. Vesla gjør imidlertid sitt for å stikke kjepper i hjulene for meg når det gjelder dette sjalet. Hun klippet nemlig i stykker det ene nøstet, så nå har jeg ikke nok garn til å få det ferdig. Så garnbutikken må nok få seg et besøk før jeg stolt kan ta dette i bruk.
Nok et par Blueberry Waffle Socks. Disse strikker jeg i Smart på pinne nr 3,5, og er tiltenkt Marion.

1 kommentar:

Gerd sa...

Den butikken som har tatt inn opal garn heter :heklekroken. Den ligger vis a vis veita-sentret. Var der i helga på humorfestival. så gjett hva jeg hadde med meg hjem..