torsdag, mars 12, 2009

Pågående arbeider og en utfordring.

En av tre er ferdig strikket. Trådene er festet og puta mi er sammensydd i sidene. Nå skal den en tur i vaskemaskinen...

Nå strever jeg med å bestemme meg for om jeg skal gjøre ferdig tunikaen til Vesla eller om jeg skal fortsette med genseren i det ufyselige garnet....

Jeg har fått en utfordring fra Stubbetufsa. (Jeg finner ikke ut hvordan jeg lager en link til bloggen hennes annet enn ved å skrive hele bloggadressen, så her er den: http://stubbetufsa.blogspot.com/ )

Utfordringen fra Stubbetufsa er som følger: Fortell 6 positive ting om deg selv. Hmmm... det med å skryte av seg selv er jo litt vanskelig, så å finne 6 positive ting med meg selv strever jeg litt med.... Men jeg får forsøke, i alle fall.

1. Jeg har en god porsjon med humor og selvironi. Uten galgenhumoren min og evnen til å se det latterlige i enhver situasjon, tror jeg ikke jeg hadde vært der jeg er i dag.

2. Jeg er åpen og direkte, og jeg kaller en spade for en spade. Får jeg et ærlig spørsmål, så gir jeg et ærlig svar.

3. Jeg har ADHD. Ja, jeg ser på det som noe positivt. Uten hyperaktiviteten i hodet mitt ville jeg nemlig ikke vært det kreative og skapende mennesket jeg er. Uten bokstavene mine hadde jeg ikke hatt bruk for humøret mitt og selvironien min...jeg ville ikke vært den vimsa som jeg tross alt liker å være:-).

4. Jeg elsker familien min over alt på jorda. Hvis jeg kan gjøre hverdagen lettere for dem, så gjør jeg det. Og jeg ville gått gjennom ild og vann for de jeg er glad i.

5. Jeg klarer ikke å avslutte dagen med ufred i huset. Hvis kvelden kommer og noen i huset er uvenner, så gjør jeg hva som helst for å gjøre opp før jeg legger meg.

6. I det store og hele prøver jeg å være en positiv person. Jeg har opplevd så mange nedturer i livet mitt, og vet hvor vanskelig det kan være når alt ser svart ut. Og jeg har selv følt på kroppen hvor godt det da er å få et vennlig blikk, et smil og en liten oppmuntring... Jeg er fornøyd om jeg klarer å gi det tilbake hvis jeg vet at en venn har det vanskelig. Det er så lite som skal til for å gjøre en annens svarte dag litt lysere.

Mine 6 positive ting om meg selv ble kanskje litt personlige, og nå har jeg sittet her og lest gjennom dem gang på gang.... og lurt litt på om jeg virkelig skal poste dette innlegget, eller om jeg bare skal slette alt og begynne på nytt... skitt au, jeg lar det stå. Jeg står for det jeg har skrevet, jeg...

Hvem skal jeg gi utfordringen videre til? Ta den, den som vil ha den:-).....

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du e no bare nydelig! Æ glær mæ tel å treffe dæ! Du e jo modig også!

Anonym sa...

Jeg ble imponert over deg da jeg leste innlegget ditt!

Forøvrig så har du en fabelaktig flott blogg, som bekrefter det du sier om deg selv.

Ha en flott søndagskveld!

randi K design sa...

Saa fin pute!
Det gaar helt greit aa linke slik som du gjorde her!

Men.. dersom du har lyst, kan du gaa til den BLOGGEN/SIDEN du vil det skal linkes til,
kopier adressen paa toppen av denne siden,
saa naar du skriver innlegget ditt,
aktiverer du det ORDET du vil at denne siden skal linkes til
(f.eks."se her").
Paa blogspot, er der et lite ikon som du maa trykke paa for aa faa lagt inn et bilde. Litt til venstre for for dette er der et annet ikon som ser ut som en bukk eller et liggende aattetall. Trykk paa det, og lim inn adressen til den siden du vil linke til, i boksen der.
Lykke til, haaper du forsto min litt kloenete forklaring..
Ha en fin uke!